Tuesday, June 7, 2011

June ini..

Bulan Jun adalah bulan yang membunuh. Bulan ini membunuhku (sila refer lagu D'Masiv-Cinta Ini Membunuhku and lagukan ayat ya ngn tune lagu ya). Seriously ku madah bulan tok nang mbunoh. Masok2 jak bulan Jun tok tek, ku asa macam ada something2 sik kenak. Macam ada significant di situ, selain daripada hari Gawai (1 Jun), birthday Shayra (5 June), assignments due (1, 3, 10, 17 Jun), aku balit Malaysia for the winter break (15 Jun), aku start internship di RTM Teman Setia Anda huahua (20 Jun). Jadi apa lagik yang ada pada bulan Jun tok yang molah ku asa something2? Apaaaa???

Kakyaaa baruk aku teringat. Baruk tok tekla aku teringat, alu gago nak nulis blog, bila nangga tarikh ritok tek. 7 Jun. Kakya sik lamak gk 10 Jun nak. Alu KLMJ sekejap aku tek. Tedah jaik ati ku ji.. Padu tek ngenang kesah lamak. 7 Jun adalah supposedly anniversary aku ngan 'si mantan' aku bernama MKI atau Mr K. Sik payahlah disebut glak nama penuh, initial saja sudeyh. Nya dahpun selamat bergelar suami orang since end of 2009. Jaik ati sik kau nenga kesah aku tok ji? Mun sik jaik ati ng kau sekda ati kali haha!

Salu juaklah ku sebut pasal MKI tok dlm blog aku suatu ketika dahulu.. Masa aku gk parah ati berdarah dolok. Nang malaaa eh.. Mun takorg pndey2 carik, adalah nemu salah silah kesah mekduak dari start begerek smpey ujong nyawa hbgn mekduak. Nang tragis ji.. Bagi akulah. Mun dah hbgn sik direstui org tua, sikpat mdh apa.. Demi jaga ati org tua, rela aku plh apa jak. Tapi kakya dirik aku merana sampey bertahun2. Tapi sekpa. Aku dah lamak dh dpt accept apa yang terjadi tok semenjak ku tauk nya dah berbini, nya mpun gk ya mdh ngn aku nya dh nikah. Knk sik side epek ko ji mun nenga ex kau yg maseh ko sanjung2 msg kau cmya ji? Mesti kau pun side epek gil babs nak. Sekda angin, sekda ribut, nya mdh kau yg nya dh nikah. Maka kau tek agk berhrp akan ada sinar cahaya kebahagiaan (WORD!) antara kau ngn nya utk bersatu agik smpey jinjang pelamin n anak cucu. Tapi dah ko nenga nya tek dah nikah.. Apa gk dpt kau plh? Redha jaklah.. Sikkan nak ngaro rumah tangga org mdh kau sik puas ati nk. Aku sik se'low' ya ji.. Sik2.. Sesyg2 aku ngn nya, sekhal la ku lepaskan jaklah nya.. Ne nak molah? Dah nya prefer janda ya gk lebeh dr anak dara kdk aku tok (WORD!).

Anyways, dh kak 7 Jun tok molah ku asa something2.. Kakya 10 Jun gk molah ku asa KLMJ glak ji.. Coz tarikh yalah mekduak break smpey rembah-rembeh aek mata bertangisan dalam kereta. Nang sedeh ku nangga mukanya ji.. Aku agk dpt tahan dikitlah, nya nang sik tertahan2 nangis bila ku pdh ku sikpat nak teruskan agk ngn nya.. Knk sik lebor laor ati kau nangga org laki disyg kau separuh mati nangis run2 dpn kau ji? Tapi ku sikpat pdh apa.. Nang sadis bena asa time ya. Ku asa aku manusia paling kejam di dunia bila nak melepas nya. Tapi yalah.. Dah ku pdh nak, aku tok nang bena2 sik pandey mun dah org tua sik suka ngan pilihan aku, mun dah point out apa yg sik dikenan ngn org laki dimaok aku. Aku nang sik pandey ji.. Aku turut ajak. Walaupun aku asa time ya MKI adalah my everything.. Aku dpt bygkan future aku ngan nya ji. Which is sik mudah utk ku asa benda ya ngn mana2 ex aku before ya kecuali my first boyfriend time aku sekolah yang bernama Z. Nama gk first love tek konon.. Malalah miker we are meant to be together, lagik2 mekduak ndak alah2 break return break return for 5 years. 5 years ji.. P ahernya sik ke sine juak. Eh dahlah, malas ku nak ngenang si Z ya, nya pun ku dgr bok nikah juak end of last year ka bila..

So gialah tek ji. Nang sik ku nafikan, dari mekduak bgerek 7 Disember 2007 sampeylah tepaksa break 10 Jun 2008, aku nang asa on top of the world abis. Ya bok org pdh.. Begerek sik ingat dunia. Haa aku lah ya ji. Time ya aku nang asa aku dah nemu my match, my soulmate, my jodoh. Jodoh ji?? Aku nang pecayak bena ngan benda ya time ya. Sbb ya aku ssh bena nak let go of him.. Dah lekak aku break ngan nya, nya ssh melepas aku. Tapi dah kak a few months nya start cooled off, aku gk tekejar2 ngan nya. Time ya nang dh sik diingat agk la restu sik restu kah org tua ngan mekduak. Aku sik duli.. Yang penting aku mok nya ajak. Ku berharap gla ngn nya wlupun ku asa nya mok sik mok jak nak melayan aku, but still nya pdh nya still syg aku but he was hurt because aku sggup nak ptskan hbgn ya.. Aku ngakuk aku salah. P cmne ji? Aku sik tauk nk buktikan cmne ngn nya yg aku was truly sorry and i wouldnt hurt him again ever. Tapi sik dpt ji.. Agk2 mekduak jauh. Mun dh sama Kch dah lmk ku aro nya setiap ari ji. To show how sorry I am.. Tapi lom lmk ji, lom smpey ujong tahun pun, ku dengar desas desus kaba angin yg nya dah ada pengganti aku. Yahhh knk sik moha sa nyawa kau ji. Bukan aku yg investigate ah, dak org sekeliling aku pdh. Bila ku tanyak nya, nya gk pdh org pdh benda sik betol ngn aku. Org gk salah ji.. Nya tek innocent. Ok ah, aku terimak lah alasan nya walau nya nganok relative ku mpun yg nya ng sik on good terms dari dolok. Tapi dah lamak2 org mala pdh benda yg sama ji. And dengan sikapnya yg on off jak bekontek ngan aku.. Aku dpt asa ya bena.

Aku nang sikpat lupak ngan apa dipdhnya ngn aku dolok ji.. Time aku nak mulang balit cincin yang nya berik ngan aku. Aku sik ingat berapa aribulan ya.. Tapi lepas mekduak break lah, a few days or weeks lepas ya. Aku nemunya sekejap. Nang sik terurus upanya. Ng kesian bena aku ngga nya ji.. Nang betangisan jak nya ngn aku. Aku pun nangis nangga nya nangis. Sik smpey ati ji.. Dah ya, alulah kua kata2.. Nya sikkan lupakkan aku, ttp sygkan aku, sikkan carik pengganti aku, akan ttp ada bila aku perlu ngn nya, nombor sikkan betukar sak aku sng crk nya, and yg paling best apa ji? Nya sikkan kawen ji.. Mls nak miker hal kawen. Adoh mak.. Mun dpt ku record, nang ku record ji. P time ya siklah tepiker nak merecord nak.. Mlsku ngenang. Kata2 yalah dipegang ku selamak hampir 2 tahun aku ngejar n nggunya ji.. Alih2 end of 2009, nya mdh aku nya nikah ngn org lain. Sekpalah.. Ne nak molah.. Kawen juak ko tek.. Sekpa, dah jodoh ko ngan janda anak sorg ya ne nak molah.. Siap mak aku diseruk time reception masa bulan 1 2010 ji.. Aku di KL time ya, tgh prepare nak g Melbourne. Mun sik tek dah ku gago pegi juak ngn makku ji.. Sik melepas peluang.. Kakya sidaknya amik2 gmbr and tunjok ngan aku gmbr nya besanding tek.. Surprisingly aku dah sekda asa apa ji.. Ng dah redha mena aku time ya.. Aku terimak kenyataan akhirnya Alhamdulillah..

Aihh alu pjg jadi kesah ku tek.. Kira nak post pendek jak p alu melalut.. So yalah tek, bulan Jun tok nang bulan yg menyedehkan sebenanya bagi aku.. Wlupun dah 3 tahun dh berlalu.. Agk juak side epek sedikit sebanyak. Whatever it is, ku harap nya ttp bahagia di samping bini and anak tirinya wlupun ku nenga mcm2 juak kesah nya ya.. Maknya pun da juak crita2 ngn aku mcm2 hal sidak ya sik knk jak.. Sooo.. Malaslah ku nak miker, ku just hanya mampu dengar and senyum jak, mls nak komen membatu api glak. Biarlah..

Anyways, have a good month of June to you guys! Can't wait to be home actually.. Nak makan nyaman2 hehehe cheers!

No comments:

Post a Comment